VIBE טכנולוגיות נבחר כסטארט אפ המבטיח בתחום הראיה הממוחשבת בכנס IMVC
Visualead זכה במקום השני, ו-Sodyo קיבלה ציון לשבח
חברת הסטארט אפ VIBE טכנולוגיות, המובילה מהפכה בבדיקות איכות בחקלאות, זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט אפ המבטיח בתעשיית הראייה הממוחשבת. התחרות התקיימה לראשונה בכנס IMVC , הכנס השנתי של תעשיית הראייה הממוחשבת, הווידיאו ועיבוד התמונה, שהתקיים היום (יום ג', 1 באפריל) בתל אביב.
VIBE טכנולוגיות פיתחה מכשיר שסורק את תכולת המוצרים החקלאיים כגון תבלינים, קטניות וזרעים, באמצעות ראייה ממוחשבת. המכשיר, Qual Master , מזהה את המוצרים הפגומים ומסווג באופן מדויק, אוטומטי ומידי. בכך מחליף את הבדיקה הידנית הנהוגה כיום, ואורכת חצי שעה.
במקום השני זכתה חברת הסטארט אפ Visualead, שמסייעת להגדיל את האינטראקציה בין צרכני האוף ליין לאון ליין באמצעות קוד QR ויזואלי, המעוצב על פי טעמו של המשתמש . Visualead עשתה למעשה "מתיחת פנים" אסתטית ונעימה לעין של קוד ה- QR, תוך שהיא מאפשרת למשתמשים להמשיך להשתמש בתשתית הQR- הקיימת והמוכרת להם גם באנימציה ווידיאו.
חברת הסטארט אפ Sodyo זכתה לציון לשבח על פיתוח פלטפורמה טכנולוגית, פורצת דרך, שמחליפה את קוד ה-QR, ומאפשרת לאנשים להיות באינטראקציה עם סביבתם ממרחק, הגדול פי 10 ובמהירות גדולה בסדר גודל מאלה האפשריים על ידי קוד ה-QR. הישגים טכנולוגיים אלה יכולים לאפשר בעתיד התאמה לעידן המחשוב הלביש, דוגמת גוגל גלאס.
חמשת המועמדים הסופיים בתחרות הסטארט אפים הציגו היום את הפיתוחים שלהם בפני צוות השופטים ואולם מליאה מלא, המעיד על הסקרנות והעניין הגדול של הקהל להכיר מיזמים ופיתוחים חדשניים.
צוות השופטים כלל את אדן שוחט, שותף בקרן ההון סיכון אלף; שי דקל, המדען הראשי במרכז המחקר של GE ומרצה באוניברסיטת תל אביב, ועידן כץ, סמנכ"ל אינקוביט, חממת אלביט, שגם הנחה את התחרות, והעניק את הפרס לזוכים.
"התחרות היתה צמודה, איכותית, ולא היה פשוט לבחור בין המיזמים. לכן החלטנו להוסיף ציון לשבח לסטארט אפ השלישי", אומר עידן כץ. "בחרנו ב-VIBE טכנולוגיות כסטארט אפ המבטיח משום שאהבנו את החיבור בין טכנולוגיית הראיה הממוחשבת המתקדמת ביותר לבין תחום ה-low tech , בו מצויות בדיקות האיכות החקלאיות. חיבור זה מביא מהפכה אמיתית הכוללת אוטומציה של תהליך ידני ארוך, ויוצרת שפת בדיקות בינלאומית אחידה. לדוגמה, חברת התבלינים של שדה אליהו, שהיא יצרנית התבלינים הגדולה בישראל, הגדילה את כמות בדיקות האיכות היומיות שלה פי 10, באמצעות המכשיר".
לדבריו, "ב-Visualead בחרנו במקום השני כי אהבנו את הרעיון היעיל של שימוש בפתרון ה-QR המכוער הקיים והמוכר למשתמשים, והתאמתו באופן אלגנטי ונעים למדיה חדשה, החל מתמונה, דרך אנימציה וכלה בסרטון וידיאו. פתרון המאפשר להגיע לשוק במהירות, ללא צורך בהטמעה מיוחדת ושינוי הרגלים של המשתמשים.
"ל-Sodyo החלטנו לתת ציון לשבח על זיהוי צורך אמיתי בשוק, והתאמתו לשוק העתידני של המחשוב הלביש. הפתרון, שפיתח המיזם פורץ דרך, מכיוון שהוא מחליף את קוד ה-QR, ומאפשר לאנשים לתקשר עם סביבתם ממרחק גדול פי 10 ובמהירות גדולה בסדר גודל משמעותי ביותר. "
חזור