SAGIVTECH

תכנית

הרשמה

נושאים

הגשת קול קורא

שמירה באאוטלוק

נושאי הכנס

ההרצאות יכללו את הנושאים הבאים, אך אינם מוגבלות רק להם.

  • ממשק משתמש טבעי ומחוות (Gestures)
  • אתגרים בראייה ממוחשבת: Big Data ומחשוב מקבילי
  • אפליקציות למכשירים ניידים בתחום עיבוד תמונה
  • ראייה במערכות אוטונומיות
  • אפליקציות רפואיות
  • פתרונות סיווג לראייה ממוחשבת
  • יצירת תמונה, אופטיקה וחיישנים
  • לימוד מכונה
  • חיפוש ואחזור באמצעות וידיאו

האם הנאה ובילוי הם הכוח המניע של ראייה ממוחשבת?

ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה וניתוח וידיאו הינם תחומים המתפתחים בקצב מהיר, העוסקים בהשגה, הגברה, בניתוח ובהעברה של מידע ויזואלי.

בשני העשורים האחרונים הכוח המניע מאחורי המחקר האינטנסיבי שנעשה בתחומים אלו היה אפליקציות של אבטחה, בקרה והגנה. נעשה שימוש ביכולת ללכוד מידע ויזואלי ולאתר אנשים, מצבים מסוכנים ואיומים, זאת על מנת לחזק את תחושת הביטחון במישור האישי, הלאומי והבינלאומי. מספר חברות ישראליות, כגון רפאל, אלביט, ElOp ו-Nice זכו למוניטין רב כמובילות בתחום של אפליקציות עיבוד תמונה וראייה ממוחשבת. מעניין לעקוב אחר תהליך זרימת הידע והמומחיות מחברות אלו לאפליקציות בתחומים אחרים, לדוגמה, החברה גיוון אימג'ינג (Given Imaging), חברה ישראלית המפתחת מצלמה חד פעמית לא פולשנית בגודל של כמוסה במטרה לאבחן מחלות של הקיבה והמעיים. החברה התבססה על מחקר של אלרון תעשיות אלקטרוניקה, חברת האחזקות המובילה בישראל בתחום הטכנולוגיה, בשיתוף עם רפאל, אשר סיפקה את הטכנולוגיה הראשונית ואת הידע הטכני.

עם הזמן חלה התפתחות ניכרת, וכיום נראה שאף על פי שעולמנו יכול עדיין להיות בטוח ומאובטח יותר, הכוחות אשר מניעים את הטכנולוגיה קדימה קשורים לנושא ההנאה. מידע ויזואלי ממלא תפקיד חשוב מאוד ותופס חלק הולך וגדל במולטימדיה ובתרבות הפנאי והבילויים. זה התחיל בזירת המשחקים, שבה גרפיקה יותר ויותר מתוחכמת הובילה ליחידות עיבוד גרפיקה (Graphic Processing Units) יותר ויותר חזקות ולאלגוריתמים מתקדמים יותר. תחום המשחקים הפך לשחקן ראשי, כשיש צורך באלגוריתמים מתקדמים ומומחיות בעיבוד תמונה, לדוגמה ה-Kinect של מייקרוסופט, משחק נטול בקר. זהו חלק מהקונספט של ממשק משתמש טבעי (NUI), כשהגוף של המשתמש משמש כבקר. אבל תחום המשחקים הוא רק חלק מהסיפור. עיבוד תמונה מתקדם ועכשווי נמצא בכל הרשתות החברתיות. אנשים מחפשים תמונות של עצמם, של החברים שלהם וכל הזמן מתייגים אותם או פונים אליהם. שיתוף מחשבות ורעיונות באמצעות מדיה מבוססת טקסט אינו מספק. אנשים מתקשרים זה עם זה על ידי שיתוף והחלפה של תמונות. בהקשר זה, מעניין לציין את face.com אפליקציית זיהוי פנים שפייסבוק משתמשת בה על מנת לאפשר לאנשים לחפש חברים על בסיס המראה הויזואלי שלהם. מנועי חיפוש ויזואליים ממלאים תפקיד יותר ויותר חשוב בקניות ובצריכת תוכן. מנועי החיפוש הוויזואליים הם "הגביע הקדוש" של ראיית מכונה ואפליקציות וידיאו, ונראה שכל אחד רוצה להפוך ל-Visual Google, כולל גוגל בעצמה.

כל אלו מצריכים מתמטיקה מתקדמת, אלגוריתמים מהירים וכמובן הרבה עבודה למומחים לראיית מכונה. אם כך, האם הרצון לבלות וליהנות יקדמו את התחום של ראיית מכונה בעתיד? קרוב לוודאי שכן. יחד עם זאת, נראה שעד שעולמנו יפתור את כל העימותים הקיימים בו, ימלאו עדיין חברות האבטחה והפיקוח תפקיד ראשי כמובילים טכנולוגיים בתחומים אלו.